BlogMotywacja

Co to jest branding fotografa? – O marce osobistej

Branding fotografa – czyli wszelkie działania związane z tym jak nas widzą potencjalni klienci i czy nam ufają. Strona internetowa, profile w mediach społecznościowych, nasze zdjęcia – to wszystko musi być spójne. Każdy z tych kanałów powinno współgrać ze stylem naszych zdjęć. Musimy pamiętać, że szczerość i naturalność to podstawa każdej marki osobistej. Jakakolwiek niespójność prędzej czy później jest wychwytywana. Wtedy możemy wiele stracić.

Przypominam o grupie na fb – Fotografia rodzinna – inspiracja, motywacja, wiedza. Zachęcam do dołączenia 🙂

 

Branding fotografa – a co to?

Fotografów, którzy robią podobne zdjęcia do naszych jest mnóstwo. Dlaczego ktoś ma się właśnie do nas odezwać? I tu się pojawia marka osobista. Ludzie wybierają poprzez emocje, jakie się pojawią po przeczytaniu „o mnie” lub poprzez nasze wpisy na portalach społecznościowych, poprzez wszystko gdzie prezentujemy siebie. Dlatego ważna jest umiejętność opowiadania historii i sprzedawania siebie. Ładne zdjęcia to nie wszystko. Tutaj chodzi o całość, czyli jak jesteśmy spostrzegani przez innych – na tym polega branding. Na budowaniu spójnego wizerunku, by inni nam ufali i widzieli w nas profesjonalistów oraz ekspertów.

Branding fotografa – czego warto unikać?

Na początku przygody w biznesie fotograficznym wielu fotografów chce być od wszystkiego. Wykonuje wtedy każde zlecenie, eksperymentuje. Niestety to jest złe podejście. Dlaczego? Ponieważ jak jesteś od wszystkiego, to jesteś średni we wszystkim. Warto tutaj wyspecjalizować się w konkretnej dziedzinie fotografii – rodzinnej, portretowej, ślubnej, sportowej, krajobrazowej… Trochę tego jest 🙂 Warto dążyć do tego, by być jak najlepszym. Znajdziemy wtedy znacznie więcej osób zainteresowanych naszymi usługami. A co najważniejsze, ludzie nam zaufają, bo jesteśmy profesjonalistami w danej dziedzinie.

Przed rozpoczęciem biznesu warto wpierw zasmakować wielu dziedzin fotografii. Na początku może nam się wydawać, że najlepiej się sprawdzimy w fotografii ślubnej. Jednak po pewnym czasie dojdziemy, albo i nie, że jednak fotografia rodzinna będzie lepsza. Podsumowując – musimy zasmakować jak najwięcej, by znaleźć swoją drogę i styl.

W budowaniu marki osobistej należy zadbać o wygląd i jakość wszystkich kanałów promujących nasze usługi: strona internetowa, social media, produkty jakie oddajemy… Wszystko musi być spójne. Nie może być tak, że strona jest kolorowa, a facebook czarno-biały. Na instagram dodajemy zdjęcia bez obróbki i jeszcze robione telefonem. To co piszemy na blogu, musi być w tym samym stylu, to co dodajemy na fb czy instagram.

Na profilach społecznościowych Waszego biznesu, zajmujemy się tylko nim. Wszystko co będziemy pisać, piszmy o fotografii oraz o tym co może zainteresować naszych potencjalnych klientów. Nie możemy publikować wszystkiego co nam wpadnie do głowy. Czyli nie piszemy o samochodach i ich osiągach, o tym że zatkała się nam toaleta. Umiejętność wybierania odpowiednich tematów oraz słuchania innych nie jest łatwa, ale można się tego nauczyć. Trzeba również rozmawiać ze swoimi fanami, nawiązywać kontakt.

 

Czy umiejętności budowania marki osobistej można się nauczyć?

Oczywiście, że tak. Nie każdy rodzi się z umiejętnością opowiadania historii o sobie. Wielu profesjonalistów uczy się tego latami. Dlatego nie można się poddawać na samym początku. Wystarczy chcieć. Na rynku jest mnóstwo książek na ten temat, porady on-line, kursy, filmy na Youtubie. Wystarczy chcieć. Pamiętajcie, że to jest inwestycja w nas i może przynieść same korzyści. To jest bardzo ważne, ponieważ ludzie szukają osób podobnych do nich, a jak mają się tego dowiedzieć jak nie przez poznanie nas. Musimy nauczyć się pokazywania w internecie.

Więcej na ten temat jeszcze będę pisać. Między innymi o różnych ćwiczeniach, jakie warto wykonywać w domu. Niedługo kolejny wpis związany z marą osobistą fotografa. Już dzisiaj na nie zapraszam. Do zobaczenia 🙂

 

Zapiszcie się koniecznie do grupy na fb – Fotografia rodzinna – inspiracja, motywacja, wiedza

Zachęcam do przeczytania mojego wpisu o – cechach dobrego fotografa

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *